Non Pi Di Uno Oltre Te

Autore: Lidia Calvano
Editore: Delos Digital srl
ISBN: 8865309016
Grandezza: 49,60 MB
Formato: PDF, ePub, Mobi
Vista: 2552
Download Read Online

POESIE (8 pagine) - POESIA - «Accompagniamoci con gentilezza verso tutto quello che ci accade, compresa la morte, perché alla fine è solo a un passo da un'altra parte.» La Calvano in questi versi svela la propria dimensione interiore annodando se stessa al binomio Amore–Morte, perché solo con l'amore si può gestire la morte. E solo con l'amore, si può addomesticarla. La perdita di una persona cara, come può essere un fratello, può lasciare cose sospese da risolvere che passano attraverso la rabbia, l'amore, l'assenza. Così la silloge della Calvano diviene canto catartico che declina verso l'umiltà della propria anima. I cerchi si chiudono sempre anche in presenza di un enjambement, perché qua è la poesia, il collante, il frammento che riemerge dal profondo e che ti conduce a capire che la vita è strana e nella vita noi troviamo e perdiamo. Lidia Calvano è medico e psicoterapeuta. Scrive poesie, novelle e aforismi. Collabora con le principali riviste nazionali dedicate allo studio degli astri e dell'esoterismo. Con Delos Digital ha già pubblicato quattro tra romanzi e racconti, nelle collane "Passioni Romantiche" e "Senza Sfumature".

La Lezione Del Porcospino

Autore: Lidia Calvano
Editore: Delos Digital srl
ISBN: 8865305525
Grandezza: 27,92 MB
Formato: PDF, Docs
Vista: 8428
Download Read Online

ROMANZO BREVE (91 pagine) - ROMANCE - Gioia è una dirigente d'azienda lanciata in una brillante carriera, ma la sua vita sentimentale fa acqua da tutte le parti. Quando sopraggiungono anche gravi problemi sul lavoro, le sembra che il mondo le crolli addosso. Ma inaspettato, a consolarla, ci sarà un sensuale e affascinante ex-collega. Non è facile trovare un nuovo lavoro, neanche se fino a un attimo prima eri un rampante e ben pagato dirigente nel marketing di una multinazionale. Gioia si trova all'improvviso a fare i conti con delle difficoltà inaspettate, e dovrà rivedere il suo modello di vita benestante e spensierato. Ma questa sarà per lei l'occasione per rimettere in discussione molti aspetti critici della sua esistenza, ai quali aveva preferito non pensare. Le sue relazioni affettive, per esempio, e lo spazio che è disposta a concedere all'amore. Imparerà a vedere le cose da una prospettiva diversa, le si imporranno delle scelte non più dilazionabili, e il mondo intorno a lei sembrerà trattenere il respiro, in attesa delle sue decisioni. Lidia Calvano è medico e psicoterapeuta. Vive a Roma, col marito e la figlia adolescente, in una casa piena all'inverosimile di libri e di computer. Scrive poesie, racconti e aforismi; è appassionata di carte da divinazione, ed è coautrice del saggio "Il Matto, il Mago, il Mondo", sull'uso introspettivo dei Tarocchi. Collabora con le principali riviste nazionali dedicate allo studio degli astri e dell'esoterismo. Ha esordito nel genere romance con il racconto lungo "D'oro e d'argento", pubblicato nella collana "Passioni Romantiche" di Delos Digital.

Un Puzzle A Due Pezzi

Autore: Lidia Calvano
Editore: Delos Digital srl
ISBN: 8865307331
Grandezza: 77,50 MB
Formato: PDF, ePub, Docs
Vista: 2926
Download Read Online

ROMANZO BREVE (67 pagine) - ROMANCE - Il campanello suona, a ricordare che il tempo concesso per far colpo a uno speed date è molto breve; eppure Giulio ha già capito che la splendida donna che ha davanti può essere la persona che sta cercando da molto tempo. Un giovane investigatore, affetto da dipendenza sessuale e da una miriade di tic, circondato da belle donne ma profondamente solo; una misteriosa quanto affascinante commerciante di pietre preziose con la fedina penale a prima vista immacolata. È un caso che le loro strade si siano incrociate? Una passione struggente, un omicidio mai risolto, un socio bulimico e un hacker gay per un'indagine che non lascerà nulla uguale a prima. Lidia Calvano è medico e psicoterapeuta. Vive a Roma, col marito e la figlia adolescente, in una casa piena all'inverosimile di libri e di computer. Scrive poesie, novelle e aforismi. Collabora con le principali riviste nazionali dedicate allo studio degli astri e dell'esoterismo. Con Delos Digital ha già pubblicato quattro tra romanzi e racconti, nelle collane "Passioni Romantiche" e "Senza Sfumature". Con questo titolo si cimenta per la prima volta nel rosa crime.

Le Concubine Del Pianeta Zofar

Autore: Lidia Calvano
Editore: Delos Digital srl
ISBN: 8867759779
Grandezza: 21,73 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 2313
Download Read Online

ROMANZO BREVE (75 pagine) - ROMANCE - Un soldato sbarca su un pianeta sottomesso e, tra tante, sceglie la schiava Ester per farne la sua concubina. Cos'ha di così speciale quella donna, per aver colpito un feroce conquistatore dallo sguardo indecifrabile? Due pianeti contrapposti da un odio secolare, un popolo umiliato e asservito dopo una guerra totale. Un conquistatore diverso dagli altri sbarca su un mondo sconfitto e radioattivo, e sceglie una schiava dai capelli rossi per farne la sua concubina e portarla con sé su un eden lontano. Appartengono a due specie umanoidi, ma aliene tra loro, separate dai ricordi di tremende crudeltà e da un'inimicizia viscerale; scoppia tra di loro una potente attrazione fisica, ma non basta. Se non riusciranno a dare spazio anche all'affetto e alla fiducia, nulla potrà salvarli dalla furia omicida e dai complotti manovrati da coloro ai quali hanno giurato fedeltà. Lidia Calvano è medico e psicoterapeuta. Vive a Roma, col marito e la figlia adolescente, in una casa piena all'inverosimile di libri e di computer. Scrive poesie, racconti e aforismi; è appassionata di carte da divinazione, ed è coautrice del saggio "Il Matto, il Mago, il Mondo", sull'uso introspettivo dei Tarocchi. Scrive articoli di astrologia psicologica sulle principali riviste nazionali dedicate. Ha pubblicato con Delos Digital il racconto erotico di fantascienza "La terza luna di Vegis," nella collana "Senza Sfumature", e il romanzo breve "D'oro e d'argento", nella collana "Passioni Romantiche". Ha partecipato come autrice e curatrice all'antologia "C'era st(r)avolta", progetto di riscrittura delle favole classiche, i cui proventi saranno devoluti in beneficenza.

Kirinyaga

Autore: Mike Resnick
Editore: Del Rey
ISBN: 0307557251
Grandezza: 24,28 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 9516
Download Read Online

Hailed for his grandeur of imagination and superb worldbuilding, winner of and nominee for more than fifty awards for his outstanding work, Mike Resnick has rightfully won a place as one of science fiction's master storytellers. Now, in Kirinyaga, Resnick presents the haunting and utterly compelling tale of one man's utopia. By the twentieth second century in the African nation of Kenya, polluted cities sprawl up the flanks of sacred Mount Kirinyaga. Great animal herds are but distant memories. European crops now grow on the sweeping savannas. But Koriba, a distinguished, educated man of Kikuyu ancestry, knows that life was different for his people centuries ago--and he is determined to build a utopian colony, not on earth, but on the terraformed planetoid he proudly names Kirinyaga. As the mundumugu--witch doctor--Koriba leads the colonists. Reinstating the ancient customs and stringent laws of the Kikuyu people, he alone decides their fate. He must face many challenges to the struggling colony's survival: from a brilliant young girl whose radiant intellect could threaten their traditional ways to the interference of "Maintenance" which holds the power to revoke the colony's charter. All the while, only Koriba--unbeknownst to his people--maintains the computer link to the rest of humanity. Ironically, the Kirinyaga experiment threatens to collapse--not from violence or greed--but from humankind's insatiable desire for knowledge. The Kikuyu people can no more stand still in time than their planet can stop revolving around its sun. Deeply moving, swiftly paced, and profound in its implications, Kirinyaga is Mike Resnick's most triumphant work to date. His Fable of Utopia is the book every science fiction reader will want to own and savor for years to come. From the Hardcover edition.

Barbapapa

Autore: Annette Tison
Editore: Franklin Watts
ISBN: 9781408330715
Grandezza: 44,69 MB
Formato: PDF, Mobi
Vista: 3986
Download Read Online

Meeting Barbapapa for the very first time is a magical moment - every child will adore this loyal, gentle, friendly creature, who can change into any shape and solve any problem for his family and friends. In this story, Barbapapa arrives and finds his place in the world.

Are You Smart Enough To Work At Google

Autore: William Poundstone
Editore: Little, Brown
ISBN: 031619297X
Grandezza: 74,61 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 8294
Download Read Online

You are shrunk to the height of a nickel and thrown in a blender. The blades start moving in 60 seconds. What do you do? If you want to work at Google, or any of America's best companies, you need to have an answer to this and other puzzling questions. ARE YOU SMART ENOUGH TO WORK AT GOOGLE? guides readers through the surprising solutions to dozens of the most challenging interview questions. The book covers the importance of creative thinking, ways to get a leg up on the competition, what your Facebook page says about you, and much more. ARE YOU SMART ENOUGH TO WORK AT GOOGLE? is a must read for anyone who wants to succeed in today's job market.

Sports Publicity

Autore: Joe Favorito
Editore: Routledge
ISBN: 1136193480
Grandezza: 45,88 MB
Formato: PDF, ePub, Mobi
Vista: 498
Download Read Online

Effective communications skills are essential for any organization. In this fully revised and updated edition of his groundbreaking guide to communications in sports, Joe Favorito introduces the skills, knowledge and techniques needed to become a successful communicator. Drawing on nearly thirty years of professional experience, including work with the International Baseball Federation, New York Knicks, Philadelphia 76ers, Bloomberg Sports and the US Tennis Association, as well as projects with the NFL, USOC, NASCAR, MLB, MLS and many other elite groups and brands in sports and entertainment, Favorito outlines the history of sports communications, explores all the most important professional themes, topics and issues, and highlights exciting opportunities for future growth and development. With a strong emphasis on professional practice and the day-to-day realities of working in sports and entertainment, the book covers all the core functional areas such as: Effective writing and speaking Building and Marketing brands Developing contacts and networks Social and Digital Media Strategy Gaining experience and internships Crisis management Successful pitching Press conferences Working with individual athletes, teams and league organizations Agents, Broadcast Networks and Agencies Understanding the global sports market The second edition includes brand new material on using social media, gaming, and brand integration, as well as extended real-world case studies and interviews with trailblazing PR professionals. No other book offers such a valuable insider’s view of the sports communications industry or the importance of PR and media relations in building successful sports organizations. Sports Publicity is essential reading for all students working in sport business, marketing or communications, and any PR practitioner looking to improve their professional skills and technique.

Vincente Minnelli

Autore: Emanuel Levy
Editore: Macmillan
ISBN: 9780312329259
Grandezza: 66,69 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 8213
Download Read Online

A profile of the eminent stage and screen director traces his contributions as Radio City Music Hall's first director, his Oscar-winning achievements, and his marriage to Judy Garland. 25,000 first printing.

Monday To Friday Cookbook

Autore: Michele Urvater
Editore: Workman Publishing
ISBN: 0761179038
Grandezza: 74,37 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 5091
Download Read Online

Winner of a James Beard award, The Monday-To-Friday Cookbook is the cookbook for working people. A professional chef and "excellent teacher" (New York Times) who faces the same problem we all face in coming home to feed her family, Michele Urvater has developed an inspired system of weeknight cuisine that really works. It provides a complete blueprint: pantry, equipment, techniques, dining strategies-and over 300 superb recipes. And special skills are definitely not required. First, no more Mother Hubbard syndrome. A manageable list of basic ingredients-pastas, grains, canned fish, vegetables, and more-creates the foundation, and emergency pantry-only recipes mean you'll always have dinner in the house. Learn how to build meals around a focus, from the season's first asparagus to family members home at different times. And recycle-the roast you prepare on Sunday will help dress pasta on Tuesday. Then there are the recipes themselves: delicious, undemanding, nutritious, and economical dishes that allow for the utmost adaptability. Salmon Chowder. Pasta with Tuna and Black Olives. Twelve versions of sauteed chicken breasts. Gingered Lamb Stew. Seafood Risotto with Greens. Instant Chocolate and Whipped Cream Cake. With menu planner, glossary of techniques, professional tips throughout, clean-up hints, and Monday to Friday appendices-including the best recipes for children, entertaining, singles, and for cooking in 30 minutes or less, The Monday-To-Friday Cookbook is indispensable. Michele Urvater is also the host of her own TV series on The Television Food Network. Main Selection of the Book-of-the-Month Club's Good Cook Book Club and the Better Homes & Gardens Family Book Service. 198,000 copies in print.