Le Confessioni Segrete Di Maria Antonietta

Autore: Juliet Grey
Editore: Newton Compton Editori
ISBN: 8854177547
Grandezza: 38,91 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 8718
Scaricare Leggi Online

Siete invitati alla corte di sua altezza Versailles, 1789. Quando la folla in rivolta raggiunge i cancelli della reggia, Maria Antonietta comprende che la sua vita fatta di lussi e privilegi è definitivamente tramontata: le persone che un tempo erano i suoi fedeli sudditi adesso minacciano la sua stessa esistenza e quella di tutta la dinastia reale. Circondata da pochi alleati fidati, e vittima potenziale delle tante spie che infestano il palazzo, la regina cercherà con tutte le forze di difendere e mettere in salvo il marito Luigi XVI e i suoi figli. Ma nonostante i suoi sforzi, pian piano si fa largo in lei la consapevolezza che non può sfuggire al suo tragico destino... Dopo il grande successo di Il diario proibito di Maria Antonietta e Il diario perduto di Maria Antonietta, Juliet Grey conclude la trilogia dedicata alla famosa regina e ci conduce ancora alla scoperta degli amori e degli intrighi di palazzo nella Francia rivoluzionaria. Passioni, intrighi e bugie nell’ultimo capitolo della trilogia dedicata alla regina di Francia. Hanno scritto dei suoi libri: «L’ultima regina di Francia racconta, attraverso la penna dell’autrice, la vita di corte, gli amori e la sua tragica fine.» Donna Moderna «Quelli di Juliet Grey sono romanzi di scorrevole lettura, supportati da una rigorosissima struttura storica.» Il Tempo «Come sarà stata la giovinezza di un’arciduchessa? Lo racconta questo libro che narra la vita sfrenata, ricca di lussi e divertimenti, della futura regina di Francia, Maria Antonietta.» Focus StoriaJuliet GreyHa condotto numerose ricerche sulle famiglie reali europee ed è particolarmente affezionata alla figura di Maria Antonietta. Ha studiato come attrice. Il diario proibito di Maria Antonietta e Il diario perduto di Maria Antonietta compongono, insieme a Le confessioni segrete di Maria Antonietta, l’avvincente trilogia dedicata alla vita della regina di Francia.

La Trilogia Di Maria Antonietta Il Diario Perduto Le Confessioni Segrete I Segreti Di Una Regina

Autore: Juliet Grey
Editore:
ISBN: 9788854193987
Grandezza: 71,71 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 8676
Scaricare Leggi Online


La Trilogia Di Maria Antonietta

Autore: Juliet Grey
Editore: Newton Compton Editori
ISBN: 8854198501
Grandezza: 41,68 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 2106
Scaricare Leggi Online

Il diario proibito - Il diario perduto - Le confessioni segrete 3 romanzi in 1 Più che una regina, una diva Maria Antonietta, la giovane arciduchessa d’Austria, cresce nel lusso più sfrenato della corte imperiale austriaca del XVIII secolo. Ma l’immagine di felicità e perfezione che la circonda si dissolve quando sua madre, la rigida imperatrice Maria Teresa, la obbliga a sposare un ragazzo goffo e scontroso, il futuro Luigi XVI, e a partire per la Francia, divenendo regina a soli 18 anni. A Versailles tutti ne ammirano il portamento e l’incedere leggiadro ma, sotto gli sfarzosi abiti di seta e le vertiginose acconciature, Maria Antonietta è una donna inquieta e fragile come tante altre. Il re è assente e poco incline a soddisfare i desideri della consorte e la giovane regina comincia a condurre una vita spensierata e stravagante. Si circonda di uomini frivoli e senza scrupoli, di cortigiani e dame che la intrattengono e la distraggono e così diventa presto protagonista di scandalosi pettegolezzi. Juliet Grey ricostruisce con rigore e passione le luci e le ombre di una protagonista della storia, e ne fa rivivere a tutto tondo il personaggio e il tragico destino... Il ritratto di una delle principesse più spregiudicate e ribelli della storia «L’ultima regina di Francia racconta, attraverso la penna dell’autrice, la vita di corte, gli amori e la sua tragica fine.» Donna Moderna «Quelli di Juliet Grey sono romanzi di scorrevole lettura, supportati da una rigorosissima struttura storica.» Il Tempo «Come sarà stata la giovinezza di un’arciduchessa? Lo racconta questo libro che narra la vita sfrenata, ricca di lussi e divertimenti, della futura regina di Francia, Maria Antonietta.» Focus Storia Julier GreyHa condotto numerose ricerche sulle famiglie reali europee ed è particolarmente affezionata alla figura di Maria Antonietta. Ha studiato come attrice. Il diario proibito di Maria Antonietta e Il diario perduto di Maria Antonietta compongono, insieme a Le confessioni segrete di Maria Antonietta, l’avvincente trilogia dedicata alla vita della regina di Francia.

Il Diario Perduto Di Maria Antonietta

Autore: Juliet Grey
Editore: Newton Compton Editori
ISBN: 8854160601
Grandezza: 48,31 MB
Formato: PDF, ePub, Docs
Vista: 4092
Scaricare Leggi Online

EDIZIONE SPECIALE: CONTIENE UN ESTRATTO DEL NUOVO ROMANZO Un nuovo romanzo dopo il successo di Il diario proibito di Maria Antonietta Scandali reali, tradimenti e bugie: la storia della più chiacchierata regina di Francia Parigi, 1774. Alla tenera età di diciotto anni, Maria Antonietta ascende al trono di Francia accanto al marito, Luigi XVI. La giovane regina è bella, elegante e raffinata, ha un sorriso ammaliante, occhi lucenti, una pelle bianca come la porcellana e capelli di un delizioso color biondo fragola. A Versailles tutti ne ammirano il portamento e l’incedere leggiadro ma, sotto gli sfarzosi abiti di seta e le vertiginose acconciature, Maria Antonietta è una donna inquieta e fragile come tante altre. Il re è assente e poco incline a soddisfare i desideri della consorte e la giovane regina comincia a condurre una vita spensierata e stravagante, fatta di balli in maschera, giochi d’azzardo e spettacoli teatrali. Si circonda di uomini frivoli e senza scrupoli, di cortigiani e dame che la intrattengono e la distraggono e così diventa presto protagonista di scandalosi pettegolezzi. La dinastia dei Borbone è quanto mai discussa e invisa al popolo: dal Nuovo Mondo inizia a soffiare il vento della libertà ed echi di minacce in grado di spazzare via la monarchia fanno tremare gli animi soprattutto all’interno delle lussuose mura di Versailles... Il ritratto di una delle principesse più spregiudicate e ribelli della storia Inchinatevi alla più affascinante regina di Francia «L’ultima regina di Francia racconta, attraverso la penna dell’autrice, la vita di corte, gli amori e la sua tragica fine.» Donna Moderna «Quelli di Juliet Grey sono romanzi di scorrevole lettura, supportati da una rigorosissima struttura storica.» Il Tempo «Come sarà stata la giovinezza di un’arciduchessa? Lo racconta questo libro che narra la vita sfrenata, ricca di lussi e divertimenti, della futura regina di Francia, Maria Antonietta.» Focus Storia Juliet GreyHa condotto numerose ricerche sulle famiglie reali europee ed è particolarmente affezionata alla figura di Maria Antonietta. Ha studiato come attrice. Il diario proibito di Maria Antonietta e Il diario perduto di Maria Antonietta compongono, insieme a Le confessioni segrete di Maria Antonietta, l’avvincente trilogia dedicata alla vita della regina di Francia.

Confessions Of Marie Antoinette

Autore: Juliet Grey
Editore: Ballantine Books
ISBN: 0345523911
Grandezza: 63,21 MB
Formato: PDF
Vista: 145
Scaricare Leggi Online

A novel for fans of Philippa Gregory and Michelle Moran, Confessions of Marie Antoinette blends rich historical detail with searing drama, bringing to life the first years of the French Revolution and the final days of the legendary French queen. Versailles, 1789. As the burgeoning rebellion reaches the palace gates, Marie Antoinette finds her privileged and peaceful life swiftly upended by violence. Once her loyal subjects, the people of France now seek to overthrow the crown, placing the heirs of the Bourbon dynasty in mortal peril. Displaced to the Tuileries Palace in Paris, the royal family is propelled into the heart of the Revolution. There, despite a few staunch allies, they are surrounded by cunning spies and vicious enemies. Yet despite the political and personal threats against her, Marie Antoinette remains, above all, a devoted wife and mother, standing steadfastly by her husband, Louis XVI, and protecting their young son and daughter. And though the queen secretly attempts to arrange her family’s rescue from the clutches of the rebels, she finds that they can neither outrun the dangers encircling them nor escape their shocking fate. Advance praise for Confessions of Marie Antoinette “Juliet Grey brings her trilogy on Marie Antoinette’s life to a triumphant finale, depicting with sensitivity and compelling vividness the collapse of a bygone glamorous world and the courageous transformation of its ill-fated queen.”—C. W. Gortner, author of The Queen’s Vow “A heartfelt journey with Marie Antoinette in her wrenching last days . . . We see the end looming that is still veiled from her eyes, and knowing her hopes are in vain makes it all the more poignant. Far from the ‘let them eat cake’ woman of legend, Juliet Grey’s Marie Antoinette reveals herself to be a person we can admire for her courage, her loyalty, and her love of her family and her adopted country, France.”—Margaret George Look for special features inside. Join the Random House Reader’s Circle for author chats and more.

The Queen S Fool

Autore: Philippa Gregory
Editore: HarperCollins UK
ISBN: 0007147295
Grandezza: 27,97 MB
Formato: PDF, ePub, Mobi
Vista: 7847
Scaricare Leggi Online

A young woman caught in the rivalry between Queen Mary and her half sister, Elizabeth, must find her true destiny amid treason, poisonous rivalries, loss of faith, and unrequited love. It is winter, 1553. Pursued by the Inquisition, Hannah Green, a fourteen-year-old Jewish girl, is forced to flee Spain with her father. But Hannah is no ordinary refugee. Her gift of "Sight," the ability to foresee the future, is priceless in the troubled times.

The Barefoot Queen

Autore: Ildefonso Falcones
Editore: Crown
ISBN: 0804139490
Grandezza: 67,92 MB
Formato: PDF
Vista: 5703
Scaricare Leggi Online

A romantic and thrilling historical adventure from the internationally bestselling author whose work Diana Gabaldon has called "Enthralling". Spain, 1748. Caridad is a recently freed Cuban slave wandering the streets of Seville. Her master is dead and she has nowhere to go. When, by chance, she meets Milagros Carmona—a spellbinding, rebellious gypsy—the two women become inseparable. Caridad is swept into an exotic fringe society full of romance and art, passion and dancing. But their way of life changes instantly when gypsies are declared outlaws by royal mandate and their world as a free people becomes perilous. The community is split up—some are imprisoned, some forced into hiding, all fearing for their lives. After a dangerous separation, Caridad and Milagros are reunited and join in the gypsies’ struggle for sovereignty against the widespread oppression. It’s a treacherous battle that cannot, and will not, be easily won. From the bustle of Seville to the theatres of Madrid, The Barefoot Queen is an unforgettable historical fresco filled with characters that live, suffer, and fight for the lives of those they love, and for the freedom they can’t live without. From the Hardcover edition.

Days Of Splendor Days Of Sorrow

Autore: Juliet Grey
Editore: Ballantine Books
ISBN: 034552389X
Grandezza: 78,75 MB
Formato: PDF, ePub
Vista: 1414
Scaricare Leggi Online

A captivating novel of rich spectacle and royal scandal, Days of Splendor, Days of Sorrow spans fifteen years in the fateful reign of Marie Antoinette, France’s most legendary and notorious queen. Paris, 1774. At the tender age of eighteen, Marie Antoinette ascends to the French throne alongside her husband, Louis XVI. But behind the extravagance of the young queen’s elaborate silk gowns and dizzyingly high coiffures, she harbors deeper fears for her future and that of the Bourbon dynasty. From the early growing pains of marriage to the joy of conceiving a child, from her passion for Swedish military attaché Axel von Fersen to the devastating Affair of the Diamond Necklace, Marie Antoinette tries to rise above the gossip and rivalries that encircle her. But as revolution blossoms in America, a much larger threat looms beyond the gilded gates of Versailles—one that could sweep away the French monarchy forever.

The Expected One

Autore: Kathleen McGowan
Editore: Simon and Schuster
ISBN: 1847396933
Grandezza: 74,30 MB
Formato: PDF, Kindle
Vista: 8462
Scaricare Leggi Online

A deadly political rivalry that ended in two brutal executions...An intricate love triangle that altered the course of history...A religious revolution that changed the world... THE TREASURE... For two thousand years, an undiscovered treasure rested in the rocky wilds of the French Pyrenees. A series of scrolls written in the first century by Mary Magdalene, these startling documents hold the power to redefine the events and characters of the New Testament. Protected by supernatural forces, the priceless cache can only be uncovered by a special seeker, one who has been chosen for the task by divine providence - The Expected One. THE CHOSEN ONE... When journalist Maureen Paschal begins the research for a new book, she has no idea that she is stepping into an ancient mystery so complex and dangerous that thousands of people have killed and died for it. As a long buried family scandal comes to light, she can no longer deny her own role in a deadly drama of epic international consequences.

Endymion Spring

Autore: Matthew Skelton
Editore: Penguin UK
ISBN: 0141925779
Grandezza: 45,24 MB
Formato: PDF, ePub, Mobi
Vista: 7407
Scaricare Leggi Online

Who or what is Endymion Spring? A power for good, or for evil . . . A legendary book that holds the secret to a world of knowledge . . . A young boy without a voice – whose five-hundred-year-old story is about to explode in the twenty-first century . . . Set in present-day Oxford and Germany at the dawn of printing, one magical book sets two boys’ worlds alight – bringing them unimaginable danger, excitement and power . . . Skelton's brilliant literary debut. Powerfully gripping, a perfect, magical read for teenagers and adults alike.