Political Philosophy

Author: Steven Cahn
Editor: Oxford University Press, USA
ISBN: 9780190201081
Size: 13,46 MB
Format: PDF, ePub, Mobi
Read: 846
Download

Now greatly expanded in its third edition, Political Philosophy: The Essential Texts is ideal for survey courses in political philosophy. Offering unprecedented coverage from antiquity to the present, this historically organized collection presents the most significant works from nearly 2,500 years of political philosophy. The readings are substantial or complete texts, not fragments. An especially valuable feature of this volume is that the works of each author are introduced with an engaging essay by a leading contemporary authority. Political Philosophy moves from classical thought (Plato, Aristotle, Cicero) through the medieval period (Augustine, Aquinas) to modern perspectives (Machiavelli, Hobbes, Spinoza, Locke, Montesquieu, Rousseau, Hume, Adam Smith, Kant, Hamilton and Madison, Burke, Bentham, Tocqueville). The book includes work from major nineteenth-century thinkers (Hegel, Marx and Engels, Mill, Nietzsche) and twentieth-century theorists (Arendt, Hayek, Berlin, Taylor, Rawls, Sandel, Nozick, Foucault, Habermas, Held, Nussbaum, Young, Appiah) and also presents a variety of notable documents and addresses, including The Declaration of Independence, The Constitution of the United States, and speeches by Abraham Lincoln, John Dewey, and Martin Luther King, Jr. In addition to the new selections noted above in bold, the third edition also includes the complete text of Mill's On Liberty, an excerpt from Rawls's Political Liberalism, and expanded selections from Plato, Aristotle, Machiavelli, Hobbes, Locke, and The Federalist Papers.

Author: توماس هوبز
Editor: Al Manhal
ISBN:
Size: 11,82 MB
Format: PDF, Kindle
Read: 409
Download

إنّ كتاب اللوياثان الذي وضعه (سنة 1651)، من الكتب المؤسِّسة لنظرية الفلسفة، وهو يبتكر أسطورة السلطة المطلقة فيضع ركائز التقليد السياسي الحديث.. فقد قرّر البشر، استناداً إلى قُدرتهم الخاصّة على العزم والتفكير، أن يُزوّدوا أنفُسَهُم بقانون مُشترَك ومُصطَنَع، وعندها لم يعد القانون يرتكز على العالم الإلهي، بل على العالم الإنساني. واللفياثان هو كائن بحري خرافي له رأس تنين وجسد وأفعى ويرد ذكره مرات عدة في الكتاب المقدس، أما هوبز فيستعمله ليصور سلطة الحاكم أو الدولة التي يستبدل بها الناس ضمن عقد اجتماعي جديد سلطة الدين أو اللاهوت.

Author:
Editor: Al Masriah Al Lubnaniah
ISBN: 9772937557
Size: 20,26 MB
Format: PDF, ePub
Read: 955
Download

أجل إننا لسنا نوافق أفلاطون في كل نظرياته, وقد نشرناها على مسؤوليته، ولكننا معجبون وأكثر من معجبين, بنظام تفكيره, ورحابة صدره, وضبطه في الإحكام, وفيض بلاغته وبيانه. ونشاركه في غرض التأليف العام وهو((السعادة)) وفي الوسيلة الخاصة المؤدية إلى ذلك الغرض وهي ((الفضيلة)) ونافقه في أن الفضيلة تراد لذاتها ونتائجها. وفي أن الفرد دولة مصغرة والدولة جسـم كبير, وأن ما يسعد الدولة يسـعد الفرد، وأن الرجل الكـامل – المثـل الأعلى – هو الذي تحكم عقله في شهواته, وانقادت حماسته إلى حكمته, وعاش ومات في خدمة المجموع. body,div,table,thead,tbody,tfoot,tr,th,td,p { font-family:"Calibri"; font-size:x-small } a.comment-indicator:hover + comment { background:#ffd; position:absolute; display:block; border:1px solid black; padding:0.5em; } a.comment-indicator { background:red; display:inline-block; border:1px solid black; width:0.5em; height:0.5em; } comment { display:none; }

Black Rights White Wrongs

Author: Charles W. Mills
Editor: Oxford University Press
ISBN: 0190245441
Size: 13,45 MB
Format: PDF, Mobi
Read: 172
Download

Liberalism is the political philosophy of equal persons - yet liberalism has denied equality to those it saw as sub-persons. Liberalism is the creed of fairness - yet liberalism has been complicit with European imperialism and African slavery. Liberalism is the classic ideology of Enlightenment and political transparency - yet liberalism has cast a dark veil over its actual racist past and present. In sum, liberalism's promise of equal rights has historically been denied to blacks and other people of color. In Black Rights/White Wrongs: The Critique of Racial Liberalism, political philosopher Charles Mills challenges mainstream accounts that ignore this history and its current legacy in self-conceivedly liberal polities today. Mills argues that rather than bracket as an anomaly the role of racism in the development of liberal theory, we should see it as shaping that theory in fundamental ways. As feminists have urged us to see the dominant form of liberalism as a patriarchal liberalism, so too Mills suggests we should see it as a racialized liberalism. It is unsurprising, then, if contemporary liberalism has yet to deliver on the recognition of black rights and the correction of white wrongs. These essays look at racial liberalism, past and present: "white ignorance" as a guilty ignoring of social reality that facilitates white racial domination; Immanuel Kant's role as the most important liberal theorist of both personhood and sub-personhood; the centrality of racial exploitation in the United States; and the evasion of white supremacy in John Rawls's "ideal theory" framing of social justice and in the work of most other contemporary white political philosophers. Nonetheless, Mills still believes that a deracialized liberalism is both possible and desirable. He concludes by calling on progressives to "Occupy liberalism!" and develop accordingly a radical liberalism aimed at achieving racial justice.

Author: كارل ماركس
Editor: Kotobarabia.com
ISBN:
Size: 18,14 MB
Format: PDF
Read: 502
Download


Libraries Classrooms And The Interests Of Democracy

Author: John Buschman
Editor: Scarecrow Press
ISBN: 0810885298
Size: 19,84 MB
Format: PDF, Mobi
Read: 971
Download

In this volume, Buschman provides a history of marketing and advertising and their entanglements with democracy, education, and libraries. He then engages Democratic Theory and the framework it provides to critique neoliberalism’s influences. A final chapter traces the trajectory of neoliberalism and educative institutions on our democracy. Throughout, the book makes clear that issues concerning public educative institutions in a democracy are political. A provocative and engaging book, Libraries, Classrooms, and the Interests of Democracy should be required reading for anyone interested in the challenges facing libraries today.

Author: Edward Wadie Said
Editor:
ISBN: 9789776174214
Size: 20,60 MB
Format: PDF, Kindle
Read: 180
Download


Author: سمير أمين
Editor: Kotobarabia.com
ISBN:
Size: 11,62 MB
Format: PDF, Docs
Read: 648
Download


Author: كارل|إنجلس ماركس
Editor: Al Manhal
ISBN:
Size: 19,61 MB
Format: PDF
Read: 263
Download

إن ماركس وإنجلز ينشدان في الأيديولوجية الألمانية دراسة الإنسان الفعلي، الإنسان الحي، الإنسان في التاريخ. وإنهما ليؤكدان بلا كلل على فعالية الإنسان العملية الثورية، التي سوف تغير الإنسان نفسه من جراء تغيير الشروط الاجتماعية التي يحيا فيها.,إن وجود البشر الاجتماعي هو الذي يقرر وعيهم الاجتماعي؛ ولذا فإن الواجب يدعونا لأن نبدأ بدراسة الواقع الاجتماعي الحسي، دراسة «العلاقات التجريبية»؛ لأن هذه العلاقات هي التي تفسر تصوراتنا وأفكارنا، وليس العكس كما يحسب الأيديولوجيون الذين «تصبح الفكرة المجردة عندهم القوة المحركة للتاريخ، بحيث يرتد التاريخ إلى تاريخ الفلسفة»، أو إلى «مجرد عملية تطور الوعي».,وكونهما يرفضان هذا التصور، فإن ماركس وإنجلز يرسمان الخطوط الكبرى لتصور جديد للتاريخ، إنهما «يهبطان من السماء إلى الأرض»، وينطلقان في دراسة تاريخ البشر، ويستخلصان الفكرة الخصبة القائلة: إنّ المحرك الفعلي للتاريخ هو من دون الفكر إنتاج الحاجات الإنسانية.,إن جميع الثورات وما آلت إليه من عواقب تحددها شروط وجود الناس وحاجاتهم المادية؛ ومن هنا فإن العمل -العمل المنتج- وأشكال تقسيمه هي التي تشكل «مسرح التاريخ الحقيقي». ولما كانت حاجات البشر تتغير باستمرار وتتطور وتتعدد وتختلف من عصر إلى عصر، فإن هذه التبدلات هي التي تقوم في أصل التحولات الاجتماعية.,ولذا كانت بنية المجتمع وقفًا على نمط الإنتاج القائم تاريخيًّا، وإن كل نمط للإنتاج ينطوي على نمط معين للتعاون، وبالتالي على شكل معين للعلاقات الاجتماعية. وعلى العموم، فإن نمط الإنتاج مرتبط بطبيعة القوى الإنتاجية التي كوّنها وطورها التاريخ السابق للجنس البشري.

Author: ميشيل فوكو
Editor: Lebanese Printing Company S.A.L. Dar Al Farabi
ISBN: 995371889X
Size: 11,22 MB
Format: PDF, Kindle
Read: 576
Download

يعتبر كتاب (الكلمات والأشياء) ليس أهم ما كتب ميشيل فوكو وعبّر عن فلسفته فحسب، ولكنه كذلك أفضل شاهد على قدرة العقل في إعادة اكتشاف أنظمته المعرفية، ومراجعتها لأول مرة في تاريخ الفلسفة الحديثة خارج الأطر الإيديولوجية التي اعتادت أن تقنعها وتستخدمها. وهو الكتاب الذي يشكل في تحولات الفكر الغربي الراهنة مرجعاً أساسياً لفلسفة الحداثة وعَقْلنة قطائعها التاريخية الرئيسية، وصولاً إلى ما يتجاوزها هي بالذات نحو ما يسمّى اليوم بالحداثة البعدية، أو بما بعد الحداثة. إن ترجمة هذا الكتاب إلى العربية في حد ذاته ، يمدّ الثقافة العربية بمفاتيح لكشف أسرار العقل الغربي، ومنعطفات قطائعه الرئيسية التي شكلت السرّ الأعمق لما يُسمّى بمعجزة التفوّق الغربي. ودراسة العقل لوسائله المعرفية، وتقييمها، فضلاً عن كونها امتياز الحضارة الأعلى وشاهدَها الأمثل على حيويتها وقدرتها على الاحتفاظ بقدرات النهوض وتجديدها. فإنها في الوقت ذاته تجعل من الحداثة، ليس مجرد حالة تأريخية طارئة، بقدر ما هي كينونة مستمرة، ومفاجئة لوعودها بالذات. ترجمة فوكو إلى العربية مساهمة صعبة في تغيير مصطلح القراءة والكتابة، وآليات المعرفة العلمية الشائعة، كما فعل كتاب "الكلمات والأشياء" عند ظهوره في لغته الأصلية. والجهد الذي يتطلبه فهمه ومؤالفته، جهد حقيقي في تغيير عادات العقل العربي. وشروع في ممارسة ما هو الأصعب والحقيقي في مصطلح الحداثة، وتحويله من شعار شبه سياسي، إلى ممارسة العقل ذاته.